جامع آتش نشانی ایران NFSI

برنامه ریزی و توسعه ایمنی و آتش نشانی ، مهندسی و مدیریت ایمنی آتش در ایران

شهادت آتش‌نشان قریب رضا دارابی رئیس ایستگاه و فرمانده آتش نشانی تهران

  • ۱۸۹۵

تهران - ایرنا - بیش از ۱۲ ساعت از عملیات آتش نشانان برای مهار شعله های آتش در ساختمان ۱۵۳ تهران می‌گذرد اما همچنان دود بسیار غلیظ این محل از دور، خودنمایی می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عقربه های ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح 1401/12/06  را نشان می داد که حادثه آتش سوزی ساختمانی در خیابان بهار به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

طبق مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، کانون اصلی رودیداد، ساختمانی بود که بیش از ۶۰ سال قدمت داشت در هفت طبقه بنا شده بود و سه طبقه منفی داشت اما آتش سوزی در طبقه منفی دوم حادث شد.

زمانی که آتش نشانان به محل رسیدند تقریبا سه طبقه منفی مملو از آتش و طبقات بالایی نیز مملو از دود بود که آتش نشانان در این شرایط سخت عملیات مهار را شروع کردند.

یکی از ساکنان محله بهار تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: این ساختمان چندین مرتبه پلمب بود و کاربری اصلی ساختمان نیز انبار و عرضه محصولات یدکی و پلاستیکی بود.

وی افزود: از ساعت ۱۰ گذشته بود که شعله های سرکش آتش از قسمت زیرزمین آغاز که البته آتش به طبقات بالایی سرایت نکرد.

این شاهد عینی خاطرنشان کرد: در همان لحظات اولیه حدود ۱۰ نفر بدون مصدومیت از داخل ساختمان خارج شدند و این حادثه در همان لحظات اولیه مصدوم و یا فرد گرفتار نداشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت ساختمان محل حادثه گفت: ساعاتی قبل یک آتش نشان در طبقات منفی مفقود شد که پس از انجام عملیات جستجو پیکر آتش نشان رضا دارابی فرمانده ایستگاه شماره ۱۲۰ کشف شد.

سید جلال ملکی افزود: هنوز آتش نشانان به کانون اصلی در طبقه منفی سوم دست نیافتند و همچنان آتش در طبقات منفی دوم و سوم جریان دارد.

با کمال تاسف شهادت همکار آتش نشان قریب رضا دارابی را تسلیت عرض می نماییم.

این ضایعه دردناک را به خانواده محترم ایشان ، آتش نشانی تهران و جامعه آتش نشانان کشور تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نماییم.

روحش شاد و یادش گرامی

سایت جامع آتش نشانی NFSI

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی