جامع آتش نشانی ایران NFSI

برنامه ریزی و توسعه ایمنی و آتش نشانی ، مهندسی و مدیریت ایمنی آتش در ایران

گاز مونوکسیدکربن در اردبیل سه قربانی گرفت

  • ۶۴۵

اردبیل - ایرنا - سه نفر در اثر خفگی با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل جان باختند.

به گزارش ایرنا ، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به نقل از مرکز عملیات و هدایت بحران فوریت‌های پزشکی استان روز دوشنبه اعلام کرد: بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ طی تماس با اورژانس و بدنبال مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در یکی از مرغداری‌های شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل، بلافاصله آمبولانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد.

براساس این گزارش در این حادثه متاسفانه مرد و زن حدودا ۳۵ ساله و یک پسر ۱۰ ساله قبل از رسیدن آمبولانس جان خود را از دست دادند.

طی ۹ ماه امسال ۹ نفر در اثر گازگرفتگی در این استان جان باختند و ۲۱۸ مورد عملیات اعزام مصدومان ناشی از حوادث گازگرفتگی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان انجام شد.

به گفته رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل، در رفتگی و از جا درآمدن دودکش بخاری و آبگرمکن و استفاده از کباب پز گازی بدون دودکش در فضای داخل منزل از دلایل عمده بروز حوادث گازگرفتگی در استان اردبیل است.

این در حالی است که سال گذشته هم با بروز ۳۷۰ مورد حادثه مربوط به گازگرفتگی در استان اردبیل، ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در امکان سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگواری می‌شود.

برای جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن، شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری از متصل بودن صحیح دودکش ‏بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

منبع: ایرنا

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی